Sobre estrategia: aspectos a considerar para la concepción, declaración, ejecución y evaluación de una estrategia
About Strategy: aspects to consider for the conception, declaration, execution and evaluation of a strategy
DOI:
https://doi.org/10.36881/yachay.v7i01.116Keywords:
.Abstract
.
Downloads
References
Chan, Kim y Mauborgne, Renée. (2005). La estrategia del ocáno azul (19.a ed.). (F. B. Vélez, Ed., & A. d. Hassan, Trad.) Bogotá, Colombia: Grupo Editorial Norma. Obtenido de http://www.sistema-secreto.com/000 descargas/La%20Estrategia%20del%20Oceano%20Azul.pdf
Collis, D., & Montgomery, C. (2008). Competir con los recursos. América Latina: Harvard Business Review.
Collis, David; Rukstad, Michael. (2008). ¿Puede usted decir cuál es su estrategia? Harvard Business Review, 86(4), 98-107. Obtenido de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2556218
D'Alessio Ipinza, F. (2013). El proceso estratégico. Un enfoque de gerencia (2.da ed.). (M. F. Castillo, Ed.) Lima: Pearson Editorial de México D. F. Obtenido dehttps://issuu.com/wilmerfermincastillomarquez/docs/-el-proceso-estrategico-un-enfoque-
David, F. (2008). Conceptos de Administración Estratégica (9.a ed.). (E. Q. Duarte, Ed., & M. Á. Carrión, Trad.) México: Pearson Educación. Obtenido de https://maliaoceano.files.wordpress.com/2017/03/libro-fred-david-9a-edicion-con-estrategica-fred-david.pdf
Hamel, G., & Prahalad, C. (2005). Propósito estratégico. América Latina: Harvard Business Review.
Kim, C., & Mauborgne, R. (2012). La estrategia del océano azul. Cómo desarrollar un nuevo mercado donde la competencia no tiene ninguna importancia. Colombia: Norma.
Ministerio del Ambiente. (2005). Ley General del Ambiente - Ley N.º 28611. Lima, Lima, Perú: Dirección General de Politicas, Normas e Instrumentos de Gestión Ambiental. Obtenido de http://www.minam.gob.pe/wp-content/uploads/2013/06/ley-general-del-ambiente.pdf
Mintzberg, H., & Quinn, J. (1993). El Proceso Estratégico. Conceptos, contextos y casos (2.da ed.). (G. G. Castillo, Trad.) México DF, México: Prentice Hall Hispanoamericana, S.A. Obtenido de https://isabelportoperez.files.wordpress.com/2012/08/proceso_estrategico_mintzberg.pdf
Porter, M. ((1996) 2011). ¿Qué es la estrategia? América Latina: Harvard Business Review.
Porter, M. (2009). Ser competitivo. Barcelona, España: Deusto S.A. Ediciones.
Porter, M. (2013). Estrategia Competitiva. Técnicas para el análisis de la empresa y sus competidores. España: Ediciones Pirámide.
Porter, M. (2013). Ventaja Competitiva. Creación y sostenibilidad de un rendimiento superior. (G. Anaya, Ed.) Madrid, España: Ediciones Pirámide.
Porter, M., y Kramer, M. (diciembre de 2006a). Estrategia y Sociedad. Harvard Business Review América Latina, 1-14.
Porter, M., y Kramer, M. (2011a). La creación de valor compartido. Harvard Business Review - América Latina, 1-18. Obtenido de http://www.filantropia.org.co/archivo/attachments/article/198/Shared%20Value%20in%20Spanish.pdf
Sun-Tzu, & Lawson, J. (2012). El arte de la guerra para ejecutivos y directivos. España: Ediciones Obelisco.
Villajuana, C. (2009). Los 7 tejidos estratégicos. Un plan sin indicadores es como un cuerpo sin alma. Perú: Fondo Editorial Universidad de Ciencias y Humanidades.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
-
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.