Formación filosófica, lógica y epistemológica del investigador
Philosophical, logical and epistemological training of the researcher
DOI:
https://doi.org/10.36881/yachay.v7i01.105Keywords:
Formación, FilosofiaAbstract
.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Aristóteles. (1994). Metafisica: Testo greco a fronte (2.da ed.). (C. Rossitto, Ed.) Milan, Italia: Rusconi.
Bermúdez García, J. E. (2014). Microsoft Word - Javier Berm\372dez _X_.doc). (I. C. C., Ed.) Recuperado el 7 de octubre de 2018, de http://www.detrasdelacortina.com.pe/images/download/Investigacion%20cientifica%20como%20factor%20de%20desarrollo_Javier%20Bermudez%20Garcia.pdf
Bunge, M. (1994). La ciencia, su método y su filosofía. Buenos Aires, Argentina: Siglo Veinte.
Cohen, Morris R. y Nagel, Ernest. (S/F). La lógica y el método de la ciencia. (C. V. Molina, Ed.) Obtenido de http://twiki.org/p/pub/Main/VictorMartinez/Mtodo_de_la_Ciencia-Capitulo_I.pdf
Comisión Consultiva para la Ciencia, T. e. (2012). Nueva política e institucionalidad para dinamizar la CTI Peruana. . Política de Estado, Presidencia del Consejo de Ministros, Lima. Obtenido de http://franciscosagasti.com/descargas/eventos/ff-informe-comision-
Cuba Esquivel, A. (Marzo de 2016). Constructo competencia: síntesis histórico-epistemológica. Educación, XXV(48), 7 - 27. Recuperado el 6 de octubre de 2018, de http://www.scielo.org.pe/pdf/educ/v25n48/a01v25n48.pdf
Descartes, R. (2010). Discurso del Método (6.ta ed.). (M. G. Morente, Trad.) Barcelona, España: Espasa Calpe.
Lalande, A. (1967). Vocabulario técnico y crítico de la filosofía (2.da ed.). Buenos Aires, Argentina: El Ateneo.
Lehmann, R. (1965). Introducción a la lógica. (T. d. Marías., Trad.) Buenos Aires, Argentina: Editorial Losada S. A.
Maridueña M., I.J. y Astudillo Q., M. A. (26 de abril de 2016). Causas de la baja productividad en artículos indexados de la UNEMI. Revista Científica Ciencia y Tecnología, 1(11), 42 - 51. Obtenido de file:///C:/Users/Intel/Downloads/12-30-1-PB.pdf
Matos, E., y Fuentes, H. (2016). Lo epistemológico en la lógica del proceso investigativo. Santa Fe de Bogotá, Colombia. Obtenido de https://www.ecured.cu/Bases_epistemol%C3%B3gicas
Montclair State, U. (2014). ¿Qué es la "Filosofía para niños"? Red Social Universitaria. Recuperado el octubre5 de 2018, de https://www.montclair.edu/cehs/academics/centers-and-institutes/iapc/what-is/
Morsilli, E. (2001). Dizionario di filosofia e scienze umane. (C. S. Editore, Ed., & C. P. R. Infante, Trad.) Milano, Italia: libreríauniversitaria.it.
Salazar Bondy, A. (1968). Introducción a la filosofía. (R. Q. Avila, Ed.) Lima, Perú: Universo.
SINACYT - CONCYTEC. (2008). Propuesta de plan nacional de ciencia, tecnología e innovación tecnológica para el desarrollo productivo y social sostenible. Lima. Lima: CONCYTEC. Recuperado el 8 de noviembre de 2018, de http://www2.produce.gob.pe/RepositorioAPS/3/jer/TALLER_PNDA/PNCTI%202008%20%E2%80%93%202012.pdf
UNESCO (1996). Learning: The Treasure Within, Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century, Paris, UNESCO Publishing. Recuperado de: http://unesdoc.unesco.org/images/0010/001095/109590eo.pdf
UNESCO, (2011) Teaching Philosophy in Europe and North America. Paris, Francia: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Recuperado de: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002140/214089e.pdf
Bermúdez García, J. E. (2014). Microsoft Word - Javier Berm\372dez _X_.doc). (I. C. C., Ed.) Recuperado el 7 de octubre de 2018, de http://www.detrasdelacortina.com.pe/images/download/Investigacion%20cientifica%20como%20factor%20de%20desarrollo_Javier%20Bermudez%20Garcia.pdf
Bunge, M. (1994). La ciencia, su método y su filosofía. Buenos Aires, Argentina: Siglo Veinte.
Cohen, Morris R. y Nagel, Ernest. (S/F). La lógica y el método de la ciencia. (C. V. Molina, Ed.) Obtenido de http://twiki.org/p/pub/Main/VictorMartinez/Mtodo_de_la_Ciencia-Capitulo_I.pdf
Comisión Consultiva para la Ciencia, T. e. (2012). Nueva política e institucionalidad para dinamizar la CTI Peruana. . Política de Estado, Presidencia del Consejo de Ministros, Lima. Obtenido de http://franciscosagasti.com/descargas/eventos/ff-informe-comision-
Cuba Esquivel, A. (Marzo de 2016). Constructo competencia: síntesis histórico-epistemológica. Educación, XXV(48), 7 - 27. Recuperado el 6 de octubre de 2018, de http://www.scielo.org.pe/pdf/educ/v25n48/a01v25n48.pdf
Descartes, R. (2010). Discurso del Método (6.ta ed.). (M. G. Morente, Trad.) Barcelona, España: Espasa Calpe.
Lalande, A. (1967). Vocabulario técnico y crítico de la filosofía (2.da ed.). Buenos Aires, Argentina: El Ateneo.
Lehmann, R. (1965). Introducción a la lógica. (T. d. Marías., Trad.) Buenos Aires, Argentina: Editorial Losada S. A.
Maridueña M., I.J. y Astudillo Q., M. A. (26 de abril de 2016). Causas de la baja productividad en artículos indexados de la UNEMI. Revista Científica Ciencia y Tecnología, 1(11), 42 - 51. Obtenido de file:///C:/Users/Intel/Downloads/12-30-1-PB.pdf
Matos, E., y Fuentes, H. (2016). Lo epistemológico en la lógica del proceso investigativo. Santa Fe de Bogotá, Colombia. Obtenido de https://www.ecured.cu/Bases_epistemol%C3%B3gicas
Montclair State, U. (2014). ¿Qué es la "Filosofía para niños"? Red Social Universitaria. Recuperado el octubre5 de 2018, de https://www.montclair.edu/cehs/academics/centers-and-institutes/iapc/what-is/
Morsilli, E. (2001). Dizionario di filosofia e scienze umane. (C. S. Editore, Ed., & C. P. R. Infante, Trad.) Milano, Italia: libreríauniversitaria.it.
Salazar Bondy, A. (1968). Introducción a la filosofía. (R. Q. Avila, Ed.) Lima, Perú: Universo.
SINACYT - CONCYTEC. (2008). Propuesta de plan nacional de ciencia, tecnología e innovación tecnológica para el desarrollo productivo y social sostenible. Lima. Lima: CONCYTEC. Recuperado el 8 de noviembre de 2018, de http://www2.produce.gob.pe/RepositorioAPS/3/jer/TALLER_PNDA/PNCTI%202008%20%E2%80%93%202012.pdf
UNESCO (1996). Learning: The Treasure Within, Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century, Paris, UNESCO Publishing. Recuperado de: http://unesdoc.unesco.org/images/0010/001095/109590eo.pdf
UNESCO, (2011) Teaching Philosophy in Europe and North America. Paris, Francia: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Recuperado de: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002140/214089e.pdf
Downloads
Published
2019-04-08
How to Cite
Cuba-Esquivel, A. (2019). Formación filosófica, lógica y epistemológica del investigador: Philosophical, logical and epistemological training of the researcher. Yachay, 7(01), 464–471. https://doi.org/10.36881/yachay.v7i01.105
Issue
Section
Review Articles
License
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
-
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.